ΔΙΟΡΙΣΜΕΝΗ ΔΙΟΙΚΟΥΣΑ: Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΕΚΛΕΓΜΕΝΗ ΠΡΥΤΑΝΕΙΑ: Ο ΣΤΟΧΟΣ
Ο ρόλος κάθε Διοίκησης είναι να προασπίζεται τα συμφέροντα του Πανεπιστημίου και των φοιτητών. Όταν όμως η εκλογή της δεν εξαρτάτα από το ίδιο το Ίδρυμα αλλά από εξωτερικούς παράγοντες, λογικό είναι η κατεύθυνση της να στραφεί ενάντια στο Πανεπιστήμιο. Έτσι, λοιπόν και μια Διοικούσα Επιτροπή. η οποία είναι διορισμένη από το Υπουργείο Παιδείας, κάθε άλλο παρά προασπίζεται τα δικαιώματα των φοιτητών και ολόκληρου του πανεπιστημίου. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι δηλώσεις του Προέδρου της Διοικούσας Επιτροπής του Πανεπιστημίου μας, τον περασμένο Δεκέμβριο, περί
συγχώνευσης ΑΕΙ-ΤΕΙ. Επίσης είναι άξιο αναφοράς, ότι σε κάθε συνεδρίαση της Διοικούσας Επιτροπής, από τα εννιά συνολικά μέλη που αποτελείται, παρίστανται μόνο τέσσερα ή πέντε. Τα οποία, το μεγαλύτερο μέρος του φοιτητικού συλλόγου δεν τα έχει δει ποτέ και δεν είναι καθηγητές των τμημάτων μας.
συγχώνευσης ΑΕΙ-ΤΕΙ. Επίσης είναι άξιο αναφοράς, ότι σε κάθε συνεδρίαση της Διοικούσας Επιτροπής, από τα εννιά συνολικά μέλη που αποτελείται, παρίστανται μόνο τέσσερα ή πέντε. Τα οποία, το μεγαλύτερο μέρος του φοιτητικού συλλόγου δεν τα έχει δει ποτέ και δεν είναι καθηγητές των τμημάτων μας.
Για να μπορέσει ένα Πανεπιστημιακό ίδρυμα να εκλέγει το ίδιο τη Διοίκησή του θα πρέπει να θεωρείται αυτοδύναμο. Σύμφωνα με το Ν. 2554 (άρθρο 15 του ΦΕΚ 7/1997) για να θεωρηθεί αυτοδύναμο ένα ΑΕΙ πρέπει να έχουν αποκτήσει αυτοδυναμία 4 τμήματά του ή το σύνολο των τμημάτων εάν ο αριθμός τους είναι κάτω από τέσσερα. Τα τμήματα αποκτούν αυτοδυναμία όταν διοριστούν τουλάχιστον εννέα μέλη Διοικητικού και Ερευνητικού Προσωπικού (ΔΕΠ) από τα οποία τα τέσσερα να είναι στη θέση του Καθηγητή ή του Αναπληρωτή Καθηγητή και τα δύο εξ αυτών στη θέση του Καθηγητή. Όλο αυτό έχει υπονομευτεί από την εκάστοτε Διοικούσα Επιτροπή.
Το πανεπιστημιακό μας Ίδρυμα αποτελείται από έξι τμήματα εκ των οποίων τα τρία πληρούν τις προϋποθέσεις αυτοδυναμίας. Τα τμήματα αυτά είναι των Μηχανολόγων Μηχανικών, το Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών και το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης. Αυτό σημαίνει ότι με μία πιθανή αυτοδυναμία ενός ακόμα τμήματος, θα εκπληρωθεί ο στόχος τόσο των καθηγητών όσο και των φοιτητών του Ιδρύματός μας.
Το τμήμα που, μέχρι πρότινος, βρισκόταν πιο κοντά σε αυτό είναι το Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών (ΤΜΠΤ). Η αυτοδυναμία του τμήματος αυτού εξαρτιόταν από μία θέση Καθηγητή και από μία Αναπληρωτή Καθηγητή. Οι θέσεις αυτές, όμως ουδέποτε προκυρήχθηκαν για διαγωνισμό, ούτε από την προηγούμενη ούτε από την νυν Διοικούσα Επιτροπή. Σήμερα όμως είναι αργά για να γίνει αυτό. Δυστυχώς, τέσσερα από τα εννιά μέλη ΔΕΠ του ΤΜΠΤ αποχώρησαν με αποτέλεσμα να καθίστανται αδύνατη η αυτοδυναμία του τμήματος και κατ’ επέκταση όλου του Πανεπιστημίου.
Μπορεί να μην φαντάζει και τόσο σημαντικό αλλά η αυτοδύναμη λειτουργία του Πανεπιστημίου ισοδυναμεί με την κατάργηση της, διορισμένης από το Υπουργείο Παιδείας, Διοικούσας Επιτροπής και αντικατάστασή της από τη, ψηφισμένη από το σώμα τόσο των Καθηγητών όσο και από των φοιτητών, Σύγκλητο. Επίσης οι εκπρόσωποι τω φοιτητών στη Γενική Συνέλευση δεν θα είναι μόνο δύο αλλά θα ισούται με το 50% των μελών ΔΕΠ, έχοντας μάλιστα δικαίωμα ψήφου, κάτι που τώρα δεν υφίστανται.
Όπως είναι φανερό, από τη στιγμή που η διορισμένη Διοίκηση δεν υπερασπίζεται τα δικαιώματα των φοιτητών και για αυτό οι σύλλογοι των δύο Πολυτεχνικών Τμημάτων του ΠΔΜ ζήτησαν επίσημα την παραίτησή της. Ακόμη, με επιστολή που εστάλη στο Υπ. Παιδείας το 2009, η ΕΣΔΕΠ του ΠΔΜ ζητάει τη λειτουργία συγκλήτου που να αποτελείται από τους προέδρους των αυτοδύναμων Τμημάτων, και έναν/μία εκπρόσωπο από κάθε μη αυτοδύναμο τμήμα, εκλεγμένο από τα μέλη ΔΕΠ του τμήματος. Επίσης στην ίδια επιστολή, ζητήθηκε να μπορούν να συμμετέχουν στην Διοικούσα Επιτροπή έξι εκπρόσωποι των φοιτητών/τριών, ένας/μία από κάθε τμήμα, καθώς και εκπρόσωποι μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών από κάθε Μεταπτυχιακό Τμήμα.
Ζητάμε να αποτελείται η Διοικούσα Επιτροπή από καθηγητές και φοιτητές του ΠΔΜ που ενδιαφέρονται για τα τμήματά τους και ο βασικός τους στόχος είναι η υπεράσπιση των δικαιωμάτων των συναδέλφων τους και των συμφοιτητών τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου